onsdag 23 mars 2011

Vad bra vi har det...

Nu är det Nationella Prov för hela slanten, det är därför vi inte riktigt haft tid att skriva... Vid i alla fall ett av proven kan vi använda datorn.

Men! Vi är ju så bortskämda. Idag hälsade jag på i min dotters klass, en trea precis som vi. Barnen skulle skriva ut texter. Men vid vilken dator hade de suttit? Vilka skulle vara i datasalen? Men jag har ju loggat in på Bengts inlogg för jag glömt min inloggning och han är ju inte här... Vad ska vi göra, vi är klara! Läraren sprang som ett troll mellan första och andra våningen och alla vi som arbetat som pedagoger vet vilka situationer som kan uppstå när man inte är just där, just då. Svettigt. Jag hade glömt hur det var.

Och hur har man som lärare koll på allt de skriver, de är ju 28 elever i klassen. Vi låter eleverna skicka in sina utkast till oss allteftersom arbetet fortskrider och vi läser igenom i lugn och ro.

Så all respekt för min dotters lärare, hon är fantastisk, men ge henne förutsättningarna (och typ 28 datorer).

Inga kommentarer: